CsóFi Be!számoL!

/..mindennapi kalandjaink újragondolása../

A legelső írásom - Mese az általános iskolás koromból

2015. december 04. 19:08 - beszámolok

Alig, hogy megtanultam írni, és már írtam is! :)

Valamelyik nap előtúrtam az ÁLTALÁNOS(!) iskolai mesés füzetem, amibe az első-második osztály magasságában megszületett az első, kézzel írott, kerek, egész történetem. :) 

Mindent ugyanúgy másoltam át, semmi sincs átírva! 

Az osztályfőnöki órán felolvastam, mindenki csendben hallgatta, jövő órára többen is írtak mesét :)

Lessétek meg az első, hivatalos írásom!

 

 

A farkas és az öregember

Egyszer egy öregember napkeltétől nyugtáig járta az erdőt. Egyik nap azt gondolja az ember.

- De jó lenne egy pár diót szedni az erdőben a gyerekeknek! - sóhajtott az magában. No, kapja, fogja magát az ember és másnap elindul. Már jócskán tele volt a kosár, mikor odaugrik egy farkas.

- Nem adnád nekem a kosarad? - kérdi hízelegve.

- Dehogy adom! - mordul rá az ember. - Viszem a gyerekeknek játszani! - mondja morcosan.

- Megértem, akkor beszéljünk másról. - kérleli a farkas. - Van néked tyúkod otthon? - kérdi.

- Van biz' az ötven is! - kiáltja az ember.

- Akkor adj nekem kettőt! - alkuszik a farkas.

- És mit adsz cserébe? - kérdi az ember.

- Adok érte húsz diót - próbálkozik.

- Jól van, ha ennyire akarod, akkor holnap gyere el délután. - mondja Ő.

A farkas meg is jelent a húsz dióval.

- Na, ide a tyúkokkal, megkaptad, amit akartál! - ordít a farkas.

- Ne olyan hangosan, mert jön az asszony és lesz ám ihaj-csuhaj! - csitítja az ember.

- Jól van, nem kiabálok, csak add oda a tyúkokat! - türelmetlenkedik a farkas.

- Ne türelmetlenkedj, máris hozom! - igyekszik.

- De most már menj, mert tényleg baj lesz!

- Rendben van, megyek is. - és a farkas elment.

Másnap megint útra kel az ember. Most gombákat válogat az erdőben az ebédhez.

Már a kosár fele megtelt, megint megjelenik a farkas.

- Adj nekem még két tyúkot cserébe harminc gombáért! - kéri.

- Jól van, de most este gyere, mert tegnap fülön csípett az asszony, hogy vajon miért adtam el a tyúkokat neked.

Megadta a gombát és megkapta a tyúkját. 

Az ember megint elment, de most nem gombát, nem diót, hanem télire valót gyűjt: ágat, levelet, fenyőt vágni, diót, gombát még egy kicsit gyűjtött abból is. Na, megint arra kószál a farkas. Megint alkudni kezd.

- Adj nekem hat tyúkot és megadok mindent harminc darabban! - kéri az embert. Az ember el is fogadja.

- De akkor gyere, mint tegnap! - mondja.

A farkas el is jött. A farkas kéri a tyúkot. Az ember oda is adja. Az embernek még ez sem elég, újra megy, de ő már nagyon unja a farkast, ezért kigondol valamit: nem ad több tyúkot, de nem is kér cserét. Így hát elindul. Hát persze a farkas megint itt van, alkudni kezdene mielőtt az ember közbe szól.

- Nem! Nem adok több tyúkot! - mondja.

- De miért nem? - kérdi a farkas.

- Azért mert már nem maradt betevő falatom!

- Nem érdekel!!! - üvölt a farkas.

Erre a zajra felébrednek a szomszédok, elkezdik verni a farkast. Erre a rikácsolásra felébred az asszony, ő is veri a farkast. Nosza, a farkas kapott a fejére és gyorsan el is hordta az irháját.

 mese.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csofibeszamol.blog.hu/api/trackback/id/tr768140116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása