CsóFi Be!számoL!

/..mindennapi kalandjaink újragondolása../

Leégett a TF Atlétika Csarnoka

2015. október 15. 15:27 - beszámolok

Sajnos a szórakoztatónak szánt cseh sorozatomat szomorú hírrel és képekkel kell megszakítanom.

Szeretett iskolám, a TF két épülete ma hajnalban leégett, súlyosan károsodott.

 

d_mti20151015002-1024x575.jpg

 

 

12096101_10204742736197504_9199048806311598256_n.jpg

12106806_10204742735957498_8559832768453144952_n.jpg

 

 

 

Magam is kint voltam saját szememmel megnézni a történteket. A sírás kerülgetett. EZ a második otthonom, megbecsülhetetlen időt töltöttem el az ACS-ben gyakorlással, az öltözőben evéssel, alvással, sztorizással, egykori csoporttársammal egymás öltözőszekrény ajtajára való mindenféle "post-it" papír felragasztással (paraszt posztolás), tanulással. Az aulában vettem át az első diplomám, ámulva néztem a Sportcsillagok falát az elhunyt, s élő Olimpiai Bajnokaink és sportolóink kézjegyét a falon. Itt írtam a legtöbb verset és soha nem felejtem el A NEGYEDIK sort. Amikor a felvételire toll nélkül érkeztem, és a mellettem ülőtől kértem egyet, de a nap végére elhagytam, majd ebből egy máig tartó barátság született. Olykor be-bepilledtem egy-két unalmas előadáson, vagy szakadtam a röhögéstől Pavlik Tanár Úr vagy Osváth Péter Tanár Úr élettan előadásain. Itt néztük meg együtt, a Mi Nagy Családunkkal az egyik TF-Napokra készített tanári előadásokat, a Torna Tanszék Harlem Shake videóját. Itt szorítottam az ünnepségeken fellépő, szavaló, éneklő, zenélő hallgatótársaimnak. Itt remegtem a biokémia vizsgán, mikor puskáztam és Szőcs Tanár Úr mögöttem sétálgatott, majd az előttem fülhallgatóval önmaga munkáját megkönnyítő évfolyamtársam a másik sarokból kiszúrta és kivágta. Itt eskettek fel gólyaként TF-esnek, itt mondtam el a gólyaesküt századmagammal.

Megannyi emlék, élmény köt ide, nem csak engem, régi és jelenlegi diákokat is.

Felfoghatatlan és borzasztóan megrázó ez az eset, hogy hétfőn még telt vigyorral a fejünkön jöttünk ki az RG bemutatás után és most nincs hova visszamenni. 

Háromezer négyzetméter vált a földdel egyenlővé (hallottuk bedőlni a falat). Még éppen be tudtam surranni az udvarra képeket készíteni, amikor is feltűnt, hogy átlátok az ACS-n a másik oldalra, nincs teteje és fekete, szenes gerendák lógnak, füstöl minden, a tűzoltók csak úgy szaladgálnak. A tűz kb. fél 5 körül ütött ki, a tűzoltók hamar a helyszínen voltak és haladéktalanul intézkedve rekord idő alatt megállították a lángokat (innen is, "személyesen" is, borzasztó nagy tisztelet és köszönet mind a rendőröknek, mind a tűzoltóknak, mind a kolis hallgatótársaimnak, akik ébresztették a többieket, hogy baj van.) Az új épület részben károsult, a tűzoltók szerencsére megelőzték a még nagyobb bajokat. Legutóbbi ismereteim szerint csodával határos módon az öltözőszekrények is épek, és megvan a holmink, bár ki tudja, milyen állapotban... Az épület életveszélyes és omladozik. Nem tudom, mikor engednek oda. Legfrissebb infóim szerint az esőzések miatt beázás történt, ami generált egy zárlatot,majd az robbanást és a ACS volt a magja a tűznek. Az éjjeli őr, észlelve a füsöt azonnal cselekedett.

Ma hajnalban direkt nagyon korán keltem, hogy még befejezzem életem első óravázlatát, első óratartásomhoz. Nagyban készülődtem, hogy milyen gyakorlatokat fogok a társaimnak tartani az ACS-ben. Egyszer csak felvillant egy értesítési jel....

Ki az az eszetlen, aki ilyenkor is posztolgat.... negyed 6 van... Majd szinte megállt bennem az ütő....

"A koliból üzenik, hogy ég az ACS" - érkezett egy kép komment is. Megállt a szívem. Nem sokkal később jöttek a friss HVG-s, Index-es hírek és élő TV Híradós jelentés. Nem volt vicc.

A TF lángolt.

Megannyi tűzoltóautó, sziréna és kék fény, vakító fényességgel, az éjszaka sötétjében lángoló csarnok.

Amikor megtudtam, hogy megindult a közlekedés, azonnal bementem. Már a tűzoltók láttán is görcsbe rándult a gyomrom a Tartsay Vilmos utcánál. Leszállva, az iskolámat látva (még, ha szidom is, és szentségelek is néha, főleg a tornateremben, akkor is szeretem) potyogni kezdtek a könnyeim. Mintha a házam, a saját otthonom lenne. Borzalmas, megrázó, felzaklató élmény volt. Ezután tettünk egy sétát, még egy két helyre besurrantunk, de hamar kitessékeltek mindenhonnan és körbe lezártak mindent. Még hallottuk az udvaron, ahogy bedől egy fal.

Néhány perc után eljöttünk és még az Alkotás utca szembe oldaláról készítettem pár képet, videót. Persze kint volt mindenféle tudósító, újságíró. A közműszolgáltatás leállt, reméljük a nap folyamán tudják orvosolni, mert a koliban sem áram, sem víz, semmi sincs, és a szervergépek működésének hiányában az elektronikus felületek sem működnek (NEPTUN).

ITT IS MEGERŐSÍTEM, AHOGY AZT A CSOPORTOKBAN KÖZZÉTETTEM, HOGY HA BÁRMELYIK KOLIS SEGÍTSÉGRE SZORUL HOZZÁNK JÖHET FÜRDENI, ALUDNI, MOSNI, NETEZNI!!!!

A Magyar Sport számára, intézményünk vezetői, dolgozói, hallgatói számára is óriási érvágás ez, szerencsére ahogy a hírekben olvastam a társintézmények és sportlétesítmények igyekeznek minket támogatni, amivel tudnak (hálásak vagyunk érte). 

Bár kaptam volna egyest az óravázlatomra és az óratartásomra csak kapjuk vissza az ACS-t =(.

De sportolók vagyunk, küzdeni kell most is, mint mindig! 

A TF a mi második otthonunk, Nagy Családunk, össze kell fogni és segíteni, ki-ki a maga módján!

SZELLEMET, ERKÖLCSÖT, ERŐT EGYESÍTS!

 

(ui.: a TF Facebook-os csoportban valaki felvetette egy adományszámla megnyitását a TF részére. Támogatom az ötletet, itt is szeretném hirdetni, hogy akinek, kerete, módja van, amint elkészül a számla, legyen kedves engem megkeresni, hogy milyen módokon tudná Egyetemünket támogatni (nem feltétlen csak pénzbéli támogatásra gondolok). Valamint kérem jelezzétek, ha valamely információm hibás, igyekeztem mindent elolvasni, videókat megnézni, nem szeretnék fals dolgokat nyilvánosan közvetíteni, így kérem, ha valamiben eltérést láttok, szóljatok! A képeken a felirat nem biztos, hogy mindenhol helyes. A lényeg, hogy rajta van, hogy a netről van, nem tőlem.).

Elérhetőségem:

sweetsorrow2.4@gmail.com

+36 20 285 23 25

Nagy Zsófi

 

 

 

 

Mellékletek:

A Katasztrófavédelem felvétele:

https://www.youtube.com/watch?v=lXh5lWkq9aw

 

Egyéb internetes cikkek (index.hu, origo,hu, hvg.hu, 444.hu, stb.)

http://tenyek.hu/belfold/189422_hatalmas-tuz-volt-budapesten.html

 

http://hvg.hu/itthon/20151015_Kigyulladt_hajnalban_a_Testnevelesi_Egyet

 

http://index.hu/belfold/2015/10/15/teljesen_megsemmisult_a_tf_sportcsarnoka/

 

http://www.origo.hu/itthon/20151015-tuz-a-testnevelesi-egyetemen.html

 

http://www.hirado.hu/2015/10/15/penteken-folytatodik-az-oktatas-a-testnevelesi-egyetemen/#

 

http://www.hirado.hu/2015/10/15/langol-a-testnevelesi-egyetem/#

 

http://tenyek.hu/tenyek/189424_exkluziv-a-hajnali-tuz-kepekben.html#close

 

http://444.hu/2015/10/15/langokban-all-a-tf-tornaterme-az-alkotas-uton

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csofibeszamol.blog.hu/api/trackback/id/tr567970661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr_utcai_arcos 2015.10.15. 22:51:37

Iszonyat :(. Én is egyből a távirányítóért nyúltam, ahogy a félálomban bekapcsolt rádióban megszólalt a bemondó.

mismásológép 2015.10.16. 01:01:02

Hát nagyon látszik az íráson, hogy a TF-es diplomát miért tekinti mindenki egy gyengébb érettségivel egyenértékűnek.
Bár ez magyarból sima bukás lenne még egy nagyon gyenge gimi érettségijén is.

Meg kellett volna tanulni a helyesírást meg a fogalmazást, mielőtt írásra vállalkozol.

zsocek 2015.10.16. 08:40:42

@mismásológép: "Hát" szóval nem kezdünk mondatot, ha már a fogalmazásról beszélünk,de amúgy is jól megértetted a történet lényegét. Mellesleg biokémia vizsgán, vagy élettan szigorlaton szívesen láttam volna azt a "mindenkit", aki szerinted a TF-es diplomát egy gyengébb érettségivel egyenértékűnek tekinti.

aegithalos 2015.10.16. 10:01:03

Kiemeles f.szkalapoknak:
"ITT IS MEGERŐSÍTEM, AHOGY AZT A CSOPORTOKBAN KÖZZÉTETTEM, HOGY HA BÁRMELYIK KOLIS SEGÍTSÉGRE SZORUL HOZZÁNK JÖHET FÜRDENI, ALUDNI, MOSNI, NETEZNI!!!!"

Ha erre es a hasonlo emberi dolgokra figyelnetek, es nem a helyesirasba kotnetek bele, vidamabb hely lenne ez a sargolyo. Zsofi, nekem tetszett a postod. Maradj mindig jo ember.
süti beállítások módosítása